Braun Series 5 5040s scheerapparaat met Wet&Dry functie

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun Series 5 5040s scheerapparaat met Wet&Dry functie op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

RobS 02-12-2016

Tevreden gebruiker

Het belangrijkste van een scheerapparaat is het scheerresultaat. Met deze Braun ben ik uiterst tevreden over het resultaat. Het scheert glad en snel. Ik ben ook in het bezit van een Philips shaver, maar het scheerresultaat is met de Philips onvoldoende. Het voordeel van de Philips is het geluid. Die is aangenaam stil, dit in tegenstelling tot de Braun. Die maakt eigenlijk wel veel lawaai.

Pluspunten

• Scheerresultaat
  • Snelheid

Minpunten

• Lawaai

Ferdi 25-12-2015

Na weken Lang onderzoek+ review lezen en+ YouTube films bekijken Ben ik overgestapt van scheermes Naar electrisch scheren en het conclusie is:SUPER glad net als scheren maar Dan op makkelijker.
Heb nu het scheerapparaat van Braun gekocht (5040s) en heb nooit zo iets meegemaakt,Ik adviseer iedereen Braun.

Mvg
Ferdi

alexis66 16-02-2014

Hiervoor had ik een philips, die heeft het na een 1 jaar de geest opgegeven. Ik was 35 jaar philips fan, maar nu ik deze heb, ben ik van mening verandert. Scheert prima en ziet er ook degelijk uit.

flopke 09-12-2013

Na een zeer korte tijd met een Philips YS534/17 die teleurstelde in scheerresultaat, deze gekozen voor een wel zeer aantrekkelijke 'Sinterklaas' prijs bij modern.nl (slechts Euro 119,- aanbod is inmiddels weer duurder).

Kon me snel vinden in de andere scheertechniek (folieblad vibrerend systeem van Braun tegenover ronddraaiende koppen Philips), een prima glad scheerresultaat.
Wat een genot om ermee te scheren. Ik doe het echt met plezier. Geen huid-irritatie, apparaat ligt lekker in de hand, makkelijk schoon te maken. Nog niet geprobeerd nat te scheren.

Voor scheerresultaat een 9 gegeven, omdat een 10 wellicht is weggelegd voor de nog meer verfijnde scheertechniek van de serie 7 scheerapparaten van Braun.
De geïntegreerde trimmer is wat klein, maar wel uitermate prettig in het gebruik om oorhaartjes, bakkebaarden e.d. weg te halen. Goed van vorm waardoor geen irritatie en 'happen' (wondjes) door de trimmesjes in de huid.

Maakt wat meer geluid, maar komt wellicht door de meer dan krachtige motor die voor mijn wat zwaarder type baardgroei hierin uitstekend voldoet. Top scheerapparaat.

flopke 30-12-2013

Aanvullend op mijn eerdere ervaring heb ik gekeken hoe lang je met een acculading kunt doen.

Accuvermogen is dus erg goed. Veel langer dan de officieel opgegeven specificaties. Halverwege de negende (!!!) scheerbeurt gaat het rode lampje knipperen. Kan die negende beurt nog volledig afmaken plus erna ook nog een halve tiende scheerbeurt.

Ik scheer me doorgaans pas om de pakweg 2-3 dagen en moet langer scheren om de zwaardere baart "babyhuid" glad te krijgen. Ben daarom zeer verrast met het hoge accuvermogen.

Chrissy2 18-01-2013

Het apparaat ziet er mooi uit, maar ik heb er een beetje een dubbel gevoel bij.
Het ligt goed in de hand en voelt degelijk aan, ook het schoonmaken is heel makkelijk. Opladen gaat snel en je kan lang doen met een batterijlading. Wat me toch minder bevalt, is ten eerste het vastzetten van de kop. Dat kan je in een aantal standen doen, maar als je dat niet op de juiste wijze doet, dan trilt hij met resonantie. Die resonantie gaat dan gepaard met extreem veel geluid en je krijgt het gevoel dat de kop er ieder moment af kan vliegen. Je moet 'm dus goed vastzetten in een bepaalde stand en je hoort het ook aan het geluid of het goed zit.
Dan het scheren. Scheert glad dat zeker, maar met de nodige moeite. Veel aandacht aan hals en onderkant kin, dan gaat het wel. Wat mij het meest verbaasd, is dat na het glad scheren de haren na 4 of 5 uren al weer terugkomen. Dat is bij nat scheren zeker niet het geval. Volgens mij scheren al die moderne scheerapparaten wel redelijk goed, echter wel "oppervlakkig". Nat scheren blijft toch echt het beste en dan verbaas ik me over sommige reviews waarbij bepaalde mensen zelfs hun scheermesjes de deur uitgooien. Dat zijn kortzichtige, impulsieve en niet doordachte reviews van het moment. Nat scheren blijft gewoon het beste. Zo'n Braun droog gebruiken of onder de douche is voor erbij en blijft handig als je je snel even moet scheren wanneer bijvoorbeeld je schoonmoeder even langskomt.

duofold 16-12-2013

Beste Chrissy2,
Na lang zoeken kom ik bij dit apparaat uit. Ik scheer me nat met "ouderwetse" double edge mesjes. Glad, snel en zonder irritatie. Ik zou het lekker vinden om hetzelfde resultaat te krijgen maar dan onder de douche evt met gel/schuim. Kan dit apparaat dat, of is nat en glad scheren sneller?

Bedankt Henk